خبرگزاری راسک: نماینده دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد با هشدار نسبت به ادامه وضعیت حقوق بشر در کشور، میگوید محدودیتهای گسترده و سیستماتیک علیه زنان و جوانان همچنان در افغانستان جریان دارد و جامعه جهانی نباید در برابر آن تنها به ابراز نگرانی اکتفا کند.
نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل، در تازهترین اظهارات خود وضعیت حقوق بشر در افغانستان زیر سلطه طالبان را نگرانکننده توصیف کرده و تأکید کرده است که شهروندان این کشور از حقوقی محروم شدهاند که در منشور ملل متحد بهطور صریح تضمین شده است.
او بهطور ویژه به محدودیتهای وضعشده علیه زنان اشاره کرده و گفته است که محرومیت از آموزش، کار و حضور در عرصههای اجتماعی بهصورت «سیستماتیک» در حال اجرا است. به گفته او، این وضعیت نه تنها زندگی امروز زنان را تحت تأثیر قرار داده، بلکه آینده نسل جوان افغانستانی را نیز با تهدید جدی روبهرو کرده است.
فایق همچنین از سازمان ملل متحد خواسته است تا در برابر این وضعیت، از مرحله ابراز نگرانی فراتر رفته و اقدامات عملی و مؤثر برای حمایت از حقوق مردم افغانستان روی دست گیرد، اقدامی که به باور او میتواند از تشدید بحران انسانی و اجتماعی در کشور جلوگیری کند.
فایق: ادامه محدودیتهای طالبان، آینده یک نسل را تهدید میکند


