خبرگزاری راسک: رئیس تلویزیون تمدن میگوید که مدیر مسئول این شبکه و یکی از کارمندان آن شش روز است که در بازداشت طالبان به سر میبرند، بازداشتی که به گفته او بدون صدور حکم دادگاه انجام شده است.
محمدجواد محسنی، رئیس تلویزیون تمدن، گفته است که محمد رحمتی، مدیر مسئول این رسانه، و محمدرضا احسانی، از کارکنان شبکه، از زمان یورش جنگجویان طالبان به دفتر تلویزیون تمدن در زندان نگهداری میشوند. به دنبال این یورش، فعالیت تلویزیون تمدن نیز متوقف شد.
محسنی با ابراز نگرانی از وضعیت صحی محمد رحمتی تأکید کرد که شرایط جسمانی او با زندان سازگار نیست و در صورت بروز هرگونه مشکل برای وی، مسئولیت مستقیم آن بر عهده نهادی خواهد بود که بدون حکم قانونی دستور بازداشت او را صادر کرده است.
او از مراجع مسئول خواست هرچه زودتر زمینه آزادی همکارانش را فراهم کنند و اجازه دهند این رسانه فعالیت خود را از سر بگیرد.
طالبان تاکنون توضیح روشنی درباره دلایل بازداشت این افراد و توقف فعالیت تلویزیون تمدن ارائه نکردهاند؛ موضوعی که بار دیگر نگرانیها درباره محدود شدن فضای رسانهای و افزایش فشار بر رسانههای مستقل در افغانستان را برجسته ساخته است.
رئیس تلویزیون تمدن: دو همکار ما شش روز است در بازداشت طالبان هستند


